Děti opět pracovaly s myšlenkovými mapami - tentokrát na téma "pohádky".
Děti jsou zvyklé takto pracovat a my, pedagogové, rádi tuto metodu volíme. Vycházíme ze zkušenosti... víme, že pravidelné tvoření těchto grafických schémat může dětem pomoci zefektivnit proces učení. Tvorba myšlenkových map výrazně rozvíjí kreativitu, představivost a v neposlední řadě také zlepšuje paměť dětí.
Děti se mohou díky této činnosti nejen snáze naučit nějaké téma/učivo, ale dokáží lépe řešit vzniklé problémy a je velká pravděpodobnost, že se naučí své činnosti, povinnosti i radosti smysluplně plánovat...
... ruku na srdce... kdo z Vašeho okolí umí efektivně plánovat?!
My jsme se rozhodli, že dětem v tomto pomůžeme... takže děti v 1. trojročí začínají s tvořením myšlenkových map, třeba na téma pohádky a ve 2. dvojročí? Tam již děti tvoří myšlenkové mapy na slovní druhy, k zajištění výletu, exkurze a někteří, aby si uvědomili, co se za 5 let naučili a s čím budou odcházet k přijímačkám na víceleté gymnázium...
Držíme všem pěsti, ať je tato práce, která má smysl, zúročena.